Direkt foglalás tippek vendégházaknak apartmanoknak borítókép

Hogyan növeljük direkt foglalásaink számát?

Az online direkt foglalás szállásközvetítő oldalak nélkül történik, így a direkt foglalások arányának növelésével emelhető a bevétel.

Mit jelent a direkt foglalás?

Egy szállás esetében direkt foglalásról akkor beszélünk, ha a foglaló közvetlenül a vendégházat, panziót vagy hotelt felkeresve foglal, kihagyva a szállásközvetítő oldalakat (Szállás.hu, Booking, Airbnb).

A közvetítő oldalak kb. 12–16% jutalékot számítanak fel, ezért a direkt foglalások növelik vendégházunk nyereségességét és lehetőséget nyújtanak, hogy közvetlenebb kapcsolatot építsünk ki vendégeinkkel.

Ez nem azt jelenti, hogy a szállásközvetítő oldalak rosszak, hiszen bárhonnan érkezik is a vendégfoglalás, örülünk, ugyanakkor érdemes értékesítésünket és online megjelenésünket tekintve több lábon állni.

Hogyan növelhetjük direkt foglalásaink számát?

1. Jutalékmentes foglalómotor használata

Egy könnyen kezelhető, weboldalba építhető foglalómotor segít abban, hogy vendégeid naprakész információt kapjanak a foglaltságról, árakról és kedvezményekről.

Sok esetben a hosszú foglalási szabályok (pl.: vendégszám, szezon, érkezés) megzavarja a látogatókat, ami miatt lehet, hogy inkább a jól bevált szállásközvetítő oldalon foglal.

Eltérő kutatások azt mutatják, hogy a vendégfoglalások 25–39%-a mobilról érkezik. A pontos arány változhat korosztálytól és az utazás céljától is, ugyanakkor sokan mobilról keresik ki szállásukat és asztali gépről foglalnak.

Egy mobilbarát foglalómotor — egyedi beállításaid alapján — megmutatja a látogatónak, hogy az általa kijelölt időszakra van-e még szabad hely és az mennyibe kerül.

Fontos az is, hogy ez a folyamat egyszerű és gyors legyen, hiszen itt már a látogató eldöntötte, hogy tetszik neki a szálláshelyed és a szabad időpontokat és árakat böngészi.

2. Megbízható weboldal

Ahhoz, hogy növeljük a direkt foglalásaink számát meg kell nyugtatnunk a weboldal látogatóinkat, hogy ha itt foglalnak, akkor gördülékenyen megérkezik hozzánk a foglalás és zavartalanul készülhetnek a kikapcsolódásukra.

Egy elavult weboldal, rossz felbontású képekkel, rossz első benyomást kelthet az odatévedőknek, ezért mindenképp fontos, hogy törekedjünk arra, hogy naprakész legyen a weboldalunk kialakítása.

Könnyítsük meg a látogatók dolgait, hogy szembetűnő helyre rakjuk a “Foglalj most” gombot, hogy egyszerű legyen navigálniuk az oldalon.

3. Közösségi média marketing

Ha már van egy jó alapunk, hogy közvetlen foglalásokat fogadjunk, nincs más hátra, mint a marketing.

Legyünk aktívak Facebookon, Instagramon vagy akár a TikTokon. Készítsünk képeket, mutassuk be a környéket és osszuk meg a közelgő eseményeket.

Akinek van hozzá kedve, ajánlom a Canva szerkesztőjét, ahol egyszerűen lehet közösségi média tartalmakat készíteni.

A posztokban pedig linkeljük be a weboldalunk foglalási oldalát.

4. Elérhetőség

Ha már sikerült felkelteni a kikapcsolódni vágyók figyelmét a szálláshelyünkkel, akarva-akaratlanul érkezni fognak hozzánk a kérdések. Igyekezzünk gyors választ adni, hogy véletlenül se legyen ideje vendégünknek más szálláshelyet keresni.

A foglalómotorunk email automatizmusai sokat segíthetnek abban, hogy a gyakran felmerülő kérdéseket a foglalást követően megválaszolja. Itt beállíthatjuk, hogy milyen automatikus emailt küldjön ki a rendszer a foglalás véglegesítése után a foglaló email címére. 

Megadhatjuk például, hogy hová utalja az előleget, mikor érkezhet/távozhat és, hogy honnan tudja megközelíteni a szálláshelyünket stb. Ezen felül pedig személyre szabott információkat is beállíthatunk.

Ha érdekesnek találtad a cikkünket, csatlakozz a Szállásadók szakmai közösségéhez további tartalmakért!

direkt foglalásfoglalómotorautomatizáció