Egy szállás esetében direkt foglalásról akkor beszélünk, ha a foglaló közvetlenül a vendégházat, panziót vagy hotelt felkeresve foglal, kihagyva a szállásközvetítő oldalakat (Szállás.hu, Booking, Airbnb).
A közvetítő oldalak kb. 12–16% jutalékot számítanak fel, ezért a direkt foglalások növelik vendégházunk nyereségességét és lehetőséget nyújtanak, hogy közvetlenebb kapcsolatot építsünk ki vendégeinkkel.
Ez nem azt jelenti, hogy a szállásközvetítő oldalak rosszak, hiszen bárhonnan érkezik is a vendégfoglalás, örülünk, ugyanakkor érdemes értékesítésünket és online megjelenésünket tekintve több lábon állni.
Egy könnyen kezelhető, weboldalba építhető foglalómotor segít abban, hogy vendégeid naprakész információt kapjanak a foglaltságról, árakról és kedvezményekről.
Sok esetben a hosszú foglalási szabályok (pl.: vendégszám, szezon, érkezés) megzavarja a látogatókat, ami miatt lehet, hogy inkább a jól bevált szállásközvetítő oldalon foglal.
Eltérő kutatások azt mutatják, hogy a vendégfoglalások 25–39%-a mobilról érkezik. A pontos arány változhat korosztálytól és az utazás céljától is, ugyanakkor sokan mobilról keresik ki szállásukat és asztali gépről foglalnak.
Egy mobilbarát foglalómotor — egyedi beállításaid alapján — megmutatja a látogatónak, hogy az általa kijelölt időszakra van-e még szabad hely és az mennyibe kerül.
Fontos az is, hogy ez a folyamat egyszerű és gyors legyen, hiszen itt már a látogató eldöntötte, hogy tetszik neki a szálláshelyed és a szabad időpontokat és árakat böngészi.
Ahhoz, hogy növeljük a direkt foglalásaink számát meg kell nyugtatnunk a weboldal látogatóinkat, hogy ha itt foglalnak, akkor gördülékenyen megérkezik hozzánk a foglalás és zavartalanul készülhetnek a kikapcsolódásukra.
Egy elavult weboldal, rossz felbontású képekkel, rossz első benyomást kelthet az odatévedőknek, ezért mindenképp fontos, hogy törekedjünk arra, hogy naprakész legyen a weboldalunk kialakítása.
Könnyítsük meg a látogatók dolgait, hogy szembetűnő helyre rakjuk a “Foglalj most” gombot, hogy egyszerű legyen navigálniuk az oldalon.
Ha már van egy jó alapunk, hogy közvetlen foglalásokat fogadjunk, nincs más hátra, mint a marketing.
Legyünk aktívak Facebookon, Instagramon vagy akár a TikTokon. Készítsünk képeket, mutassuk be a környéket és osszuk meg a közelgő eseményeket.
Akinek van hozzá kedve, ajánlom a Canva szerkesztőjét, ahol egyszerűen lehet közösségi média tartalmakat készíteni.
A posztokban pedig linkeljük be a weboldalunk foglalási oldalát.
Ha már sikerült felkelteni a kikapcsolódni vágyók figyelmét a szálláshelyünkkel, akarva-akaratlanul érkezni fognak hozzánk a kérdések. Igyekezzünk gyors választ adni, hogy véletlenül se legyen ideje vendégünknek más szálláshelyet keresni.
A foglalómotorunk email automatizmusai sokat segíthetnek abban, hogy a gyakran felmerülő kérdéseket a foglalást követően megválaszolja. Itt beállíthatjuk, hogy milyen automatikus emailt küldjön ki a rendszer a foglalás véglegesítése után a foglaló email címére.
Megadhatjuk például, hogy hová utalja az előleget, mikor érkezhet/távozhat és, hogy honnan tudja megközelíteni a szálláshelyünket stb. Ezen felül pedig személyre szabott információkat is beállíthatunk.
Ha érdekesnek találtad a cikkünket, csatlakozz a Szállásadók szakmai közösségéhez további tartalmakért!