Így tűnhet ki a szálláshelyed: tippek, hogy könnyen jöjjenek a foglalások

By Magula G. Anita

``

Magyarországon körülbelül 46 ezer szálláshely van, ebből 42 ezer számít magánszálláshelynek. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy ekkora a konkurencia, hiszen közvetlen versenytársnak csak azt tekinthetjük, ami földrajzilag közel helyezkedik el hozzánk. Ettől függetlenül a verseny nagy lehet, különösen a frekventáltabb helyeken, a népszerű turistacélpontok környékén. Ezeken a területeken szezonban könnyű teltházat produkálni a nagy forgalom miatt, szezonon kívül viszont már komolyan meg kell dolgozni a foglalásokért.

Folyamatos figyelmet igényel

A tapasztalatlan szállásadók gyakran gondolják azt, hogy ha egyszer felszerelték és bebútorozták a szállást, a továbbiak csak a turnusok közti takarítás lesz a dolguk. Ez azonban súlyos tévedés, legalábbis, ha szeretnének magas színvonalú szolgáltatást nyújtani, és elkerülnék azt a problémát, hogy nehezen töltik fel a helyeket.

Ahol sok a vetélytárs, ott különösen igaz, hogy tenni kell azért, hogy versenyben maradj, azaz ki kell tűnnie a szolgáltatásodnak. Nem könnyű már az első foglalás előtt meggyőzni a vendéget, hogy éppen nálad érdemes megszállni, de szerencsére nem is lehetetlen.

Hogyan lehet a szálláshelyed vonzóbb, mint másoké?

Első alkalommal van a legnehezebb dolgod, pláne, ha sok a hasonló kategóriájú szálláshely a környéken. Azt kell mutatnod, hogy Te jobb szállást kínálsz, vonzóbbá kell tenned a saját ajánlatodat.

Ezt a következő trükkökkel teheted meg:

A megfelelő ár megtalálása

Mondanánk, hogy az ár nem minden, és ez igaz is, de legyünk őszinték: mindig az árat nézi meg először a vendég egy kategórián belül. Sajnos sokan elszállnak az árazással, pláne a népszerű helyeken. Nem azt szeretnénk mondani, hogy árazd alul a szálláshelyedet, de mindenképpen reálisan lődd be az értékét, mert ha a legdrágábbak közé fogsz tartozni, nehezebben töltöd fel a szállást.

Jó fotók

Nagyon sokan alábecsülik a fotók jelentőségét, pedig ezek a legfontosabbak. Mindenki képek alapján próbálja megállapítani, hogy milyen lehet a kiszemelt szálláshely, mennyire felel meg az igényeinek, mennyire modern, komfortos, mekkorák a terek stb. A rossz minőségű, homályos képek, a sötét képek, vagy ha alig van kép, jelentősen csökkenti az esélyeidet a foglalásra. Érdemes beruházni profi fotós által készített fotókra, hogy a lehető legelőnyösebb felvételek készüljenek.

Részletes leírás

Szintén komoly szerepe van a foglalásokban a szálláshely részletes leírásának. Ahol a potenciális vendég alig talál érdemi információt, ott inkább nem foglal. Semmi kedve felvenni a kapcsolatot azért, hogy megtudja, van-e klíma, grillezési lehetőség, van-e lehetőség pótágy berakására stb. Inkább majd foglal ott, ahol ezek az infók eleve adottak. Minden fontos dolgot írj le a leírásban, ha előre választ kapnak a kérdéseikre, szívesebben foglalnak!

Legyen foglaltsági naptárad és közvetlen foglalási rendszered!

A saját oldaladon mindenképp legyen egy naptár, amin a vendég egyből láthatja, mikor vannak szabad helyeid. Ez pont ugyanúgy működik, mint a leírás: ha nincs elég infó, inkább továbbmegy olyan szálláshelyre, ahol van. Ha nem tudja egyből megnézni, mikor foglalhat nálad, a legritkább esetben fog e-mailt írni vagy telefonálni, helyette inkább másik szállást keres. Még jobb, ha lehet az oldaladon közvetlenül foglalni is, így már biztosan nem megy sehova, ha talál megfelelő időpontot.   

Adj egy kicsit többet, mint kell!

Nemarra gondolunk, hogy halmozd el mindenféle luxussal a vendégeket, de az aprókedvességek sokat számítanak, amikor választaniuk kell. Egy üveg (lehetőleg helyi) bor bekészítve érkezéskor, programajánló a környékre, a gyerekeknek egy kis meglepetés csoki nem nagy dolog, de sokat dob a szálláshely megítélésén. Ha ez látszik a képeken, vagy szerepel a leírásban, vonzóbbá teheti a szállást.

Legyenek pozitív értékeléseid!

Ha a szállás tényleg rendben van, valamint az említett apróságokkal is a vendégek kedvében jársz, elméletben nem nehéz pozitív véleményeket begyűjteni – a gyakorlatban viszont, ha valamivel elégedettek az emberek, azt nem feltétlenül nyilvánítják ki, inkább a negatív véleménynek szeretnek hangot adni. Biztasd őket értékelésre akár szóban, akár a hazatérésük után egy utólagos e-mailben. Ha jól érezték magukat, bizonyára szívesen megteszik, a szálláshelyed pedig hitelesebb és megbízhatóbb lesz a következő potenciális vendégek szemében.

A vendégszerzésnél tehát főként azon van a hangsúly, hogy az online felülete(ke)n hogyan jelensz meg, mennyire tudod itt is kielégíteni a vendégek igényeit.

Ők gyorsan szeretnének releváns információkhoz jutni a szálláshellyel kapcsolatban, és azt szeretik, ha leinformálható a hely: jó alaposan meg tudják nézni fotókon és véleményeket is olvashatnak róla. Fontos továbbá, hogy minél egyszerűbben lehessen foglalni. Ha ez mind megvan egy helyen, nem fognak tovább keresgélni!