Érdeklődj megoldásainkról kollégánktól munkanapokon 9:00 - 15:00 között: +36 30 382 4421

Az Appartman NTAK modul használata röviden

1. Beérkezett foglalás felvitelének folyamata

  1. Új foglalás gomb – a jobb oldali menüben, vagy a naptár bármelyik jövőbeli szabad napjára kattintással
  2. Érkezés és távozás időpontjának megadása
  3. Vendégek mező: érkező vendégek számának megadása
  4. + lehet kiválasztani a lakóegységeket (ha rossz lett kiválasztva, a menüvel lehet törölni)
  5. Részösszeg megadása a + gombbal, ha az előleget is be szeretnék írni
  6. Megrendelői adatok
  • Elegendő a foglaló vezetéknevének, keresztnevének és e-mail címének megadása.
  • Ki kell választani az állampolgárságát, a foglalási csatornát, és a piaci szegmenst.
  • A Mentés gomb megnyomásával kiküldi a rendszer a megadott e-mail címre a linket, ahol a vendég meg tudja adni az okmányadatokat.

2. Okmányolvasás

Az Appartman automatikus e-mailt küld a vendégnek, amiben a következők szerepelnek:

A vendég által megkapott e-mail az adatok megadásához

Ha megnyitja a vendég, akkor a következőt látja

  • Ő választhatja ki, hogy kézzel szeretné megadni, vagy a telefonjával beolvasni az adatait.
  • Ha a vendég megadja az adatokat, akkor ezen a felületen a vendég 1. és vendég 2. helyett a foglaló neve és egyéb adatai látszanak.

Mi történik, ha mégsem adja meg a vendég az adatokat?

  • A szállásadó bármennyiszer ki tudja küldeni újra az okmányolvasási linket a megadott e-mail címre az Okmányolvasási link küldése gombbal közvetlenül a foglalásból.
  • A linket lehet másolni is, az Okmányolvasási link másolása opcióval. Ezt a böngészőbe a szállásadó is be tudja illeszteni, ha ő szeretné megadni az adatokat. Asztali gépen az okmányolvasó nem működik, telefonon kell belépni a felületre.
  • Az okmányolvasást telefonról az Okmányolvasás megnyitása opcióval lehet megtenni, ha a vendég ezt nem tette meg és személyesen kerül rá sor.

Érkeztetés, utaztatás

  • Ha megvannak a vendégek adatai, az érkezésük napján tudjuk őket érkeztetni az Érkeztetés gombbal.
  • Ha ez megtörtént, a vendég távozásának napján pedig utaztatni kell őket, az Utaztatás. gombbal, ami ugyanitt lesz majd látható, az érkeztetés gomb helyett.

Napi zárás

  • Kötelező a napi zárás, amit el lehet végezni manuálisan vagy automatikusan.
  • Az automata zárást a Statisztikák menüpontban lehet kiválasztani, illetve itt lehet látni a lezáratlan napokat.
  • Ha több van, akkor a legrégibbtől egyesével kell lezárni a legújabb felé.

Fontos! Minden egyes napot le kell zárni, ha van érkezés és távozás, illetve a köztes napokat is.

A Statisztikák menüponton belül IFA kimutatások, forgalomkimutatások vannak. Ezeket a jobb egérgomb megnyomásával és a Nyomtatás opcióra kattintva lehet nyomtatni. A Másolás opcióval pedig akár Excelbe is be lehet illeszteni a kívánt részeket.

Vezérlőpult

Naptár nézet

Egy naptárban láthatod a szálláshelyeidre érkező vendégeket.

Beállítások menüpont

Szolgáltatások

  • Meghatározhatod a szálláshelyed egyéb szolgáltatásainak paramétereit, hogy a számlázásnál csak ki tudd választani a megfelelőt egy listából.
  • Új tételt a + új tétel gombbal tudsz hozzáadni. Válaszd ki a kategóriát, megnevezést, majd árazd be és állítsd be az ÁFA-t.

Lakóegységek

  • Itt láthatod a foglalható lakóegységeket. Ha rákattintasz, tudsz rajtuk módosítani, vagy az Opciók menüponton belül tudod őket törölni.
  • A további lakóegység megadásával pedig ezeken kívül tudsz újat megadni.

IFA és ÁFA beállítások

  • Ha változás van, itt tudsz módosítani. Ha esetleg 0 az IFA értéke a településen, jelezd ügyfélszolgálatunknak.

Kapcsolati adatok

  • Ha változik a kapcsolattartó a szálláshely részéről, itt tudod módosítani.

Fiók adatok

  • Itt lehet módosítani a fiókadatokat, ha változás történne.

Maradt még kérdésed?