Milyen egy az apartmanoknak és magánszálláshelyeknek jól működő weboldal.

Kell egy weboldal, de nem mindegy milyen!

A saját weboldal kérdése egy olyan dilemma, amivel előbb-utóbb mindenki szembesül, aki valamilyen formában vállalkozik. Szállásadóként egyértelműen jó lenne, ha nem a közvetítőktől jönnének a foglalások, hanem közvetlenül, hiszen így meg lehetne spórolni a jutalékot. Na de ki garantálja, hogy az oldal működni fog, és szépen jönnek majd a vendégek onnan? Honnan tudjuk, hogy nem csak kidobott pénz lesz a weboldal ára?

A weboldal kötelező

Sokszor mondják manapság, hogy ami nincs fent a neten, az valójában nem is létezik. Ez nyilván túlzás, de egyre inkább igaz, legalábbis az emberek bizalmatlanok azzal szemben, amiről nem találnak információt az interneten. Persze most mondhatod, hogy ha a szálláshelyed fent van a nagy szállásközvetítő oldalakon, akkor már elérhető vagy a neten, ami igaz is, csakhogy ezeknek súlyos jutalékokat fizetsz minden egyes hónapban, amire nem lenne szükség, ha saját weboldalad lenne.

Még ha eleinte nem is mered teljesen kihagyni a közvetítőket és a saját lábadra állni, legalább az esélyt érdemes megadni, hogy közvetlenül is érkezhessenek a foglalások. Egy jól működő, átlátható foglalási rendszerrel ellátott weboldallal ezt megteheted – és ha az oldal forgalmáról is gondoskodsz, akkor egyre gyakrabban jöhetnek a vendégeid a saját csatornádon keresztül.

…és ha nem lesz forgalom a weboldalamon?

Igen, eleinte mindenki ettől tart, és ha körbeérdeklődsz egy kicsit, bizonyára fogsz is olyan szállásadókat találni, akik azt mondják, nekik van weboldaluk, de nem ér semmit, nem jönnek onnan foglalások.

Nos, ez azért van, mert nem elég, hogy van weboldalad, az is számít, hogy milyen. Ez nem olyan „mindegy, csak legyen” típusú projekt, mert egy sebtiben összetákolt, nem túl bizalomgerjesztő oldal inkább csak elriasztja a vendégeket, mint vonzaná. Lehet azonban akármilyen szép és jól felépített, ha nem gondoskodsz arról, hogy forgalom is legyen rajta, nem fogják megtalálni.

Szerencsére nagyon sok eszközöd van arra, hogy weboldalad láthatóvá váljon. Ismerkedj meg néhánnyal!

SEO, azaz keresőoptimalizálás

Ahogy Te beírod a Google-be azt, amire kíváncsi vagy, valószínűleg ugyanígy tesznek a potenciális vendégeid is. Éppen ezért, gondoskodnod kell arról, hogy a Google találati listáján jó helyre kerüljön az oldalad bizonyos keresőkifejezésekre, azaz kulcsszavakra.

Ebben a keresőoptimalizálás lesz a segítségedre. Ha a weboldalad jól optimalizált, akkor a Google az elsők között listázza, ha valaki rákeres arra a keresőkifejezésre, amire az oldal épül.  A folyamat nem egyszerű, mert a sorrendet rengeteg tényező befolyásolja, és eleve az sem mindegy, milyen kulcsszó az alap. Szerencsére azonban sok tényezőt ismerünk, amire a Google algoritmusa épít, így hatékonyan tudjuk befolyásolni az eredményt.

Ha össze akarjuk foglalni röviden, akkor azt mondhatjuk, hogy a Google célja, hogy a lehető legjobb oldalakat dobja ki az adott keresésre. A Te célod tehát, hogy a tied legyen a legjobb:

  • A tartalmaid legyenek relevánsak, érdekesek és informatívak, a megfelelő kulcsszavakat se felejtsd el használni.
  • A kulcsszavak jelenjenek meg a képek leírásánál, a meta adatoknál, a címsoroknál, de ne legyenek velük túlzsúfolva a szövegek.
  • Az oldal ne legyen lassú, töltsön be gyorsan, a felület legyen átlátható, könnyen kezelhető.
  • Mutassanak rá linkek kívülről: a közösségi médiából (itt fel is hívnánk a figyelmet egy aktív Facebook, Instagram vagy TikTok oldal fontosságára), de még jobb, ha más, forgalmas, jó minőségű oldalakról jönnek. Ezt elérheted megállapodások, együttműködések útján is más oldalak tulajdonosaival.

A keresőoptimalizálás fő előnye, hogy egyszer talán kell bele fektetni, de aztán organikus forgalmat hoz, vagyis olyat, amiért nem kell fizetned, de tartósan képes megmaradni. Ezért fontos, hogy foglalkozz ezzel a kérdéssel, ha a szálláshelyednek saját weboldalt készíttetsz.

Tartalommarketing

Az előzőekben röviden bemutatott keresőoptimalizálásnak, ahogy már utaltunk rá, alapvető feltétele a minőségi tartalom. De ettől függetlenül is rengeteg lehetőség rejlik benne:

  • A felhasználók sokszor nem kimondottan foglalás céljából keresgélnek, sokszor csak információt gyűjtenek. Ezeket megkaphatják nálad, vagy valaki másnál is; kérdés, hogy ha mégis foglalni szeretnének, vajon hol teszik meg? Valószínűleg ott, ahol korábban már tudtak tájékozódni, tehát kialakult egyfajta bizalom. Ha ez Te voltál, akkor szereztél is vendéget a saját oldaladon keresztül!
  • Ott van még az edukáció ereje: lehet, hogy az oldalad látogatójának soha meg sem fordult a fejében, hogy eltöltsön néhány napot ott, ahol a szálláshelyed van, de ha a weboldaladon olvashat róla, hogy az milyen szuper hely és mennyi mindent lehet ott csinálni, már vágyik arra, hogy odautazzon. Ezt hívják igényteremtésnek, amit jó tartalmakkal könnyedén elérhetsz.
  • Minél jobban felépített és informatívabb a weboldalad, annál hitelesebbnek tűnsz szállásadóként, azaz könnyebben bíznak meg benned és szívesebben foglalnak nálad. Ha jó szövegek, képek, videók vannak az oldalon, a vendégek inkább téged választanak azzal szemben, aki ezekkel nem rendelkezik, vagy kevésbé jó minőségben.

Szerezz látogatókat a közösségi médiában!

Attól még, hogy van saját weboldalad, nem kell teljesen elfelejteni a social media felületeket. Nyugodtan ajánlhatod magad szálláskereső csoportokban, sőt, ami azt illeti, az ajánlatod fényévekkel értékesebb és komolyan vehetőbb lesz, ha oda tudsz linkelni egy vonzó weboldalt, ami tartalmazza a legfontosabb információkat (köztük az árakat) és minőségi fotókat a szállásról.

Ha a szálláshelynek is készítesz Facebook vagy Instagram oldalt, és oda rendszeresen posztolsz, aktív vagy, ott is linkelheted a weboldalt, ami szintén tereli a forgalmat, nem mellesleg az oda mutató linkek számát is gyarapítja, ami a SEO-nak tesz jót.

Legyen lehetőség foglalni az oldaladon!

És ha már forgalmat terelünk az oldaladra, jó, ha tudod, hogy ez nem sokat ér, ha online foglalási lehetőség helyett csak egy e-mail cím és egy telefonszám van ott. Egyre inkább hozzá vannak szokva az emberek ahhoz, hogy mindent el lehet intézni néhány kattintással, nem szeretik a macerás megoldásokat. E-mailben egyeztetni több körben, telefonálgatni pedig macera.

Kínálj lehetőséget azonnali foglalásra, automatikus visszaigazolással, egy jól átlátható foglaltsági naptárral! Minél jobban megkönnyíted a vendég dolgát, annál valószínűbb, hogy nem keresgél tovább. A hatékony, jól működő, felhasználóbarát weboldalhoz pedig az is hozzátartozik, hogy minél egyszerűbben el tudja érni a látogató a célját – ami jó eséllyel a foglalás. Az Appartman rendszere ebben maximálisan támogat!

Nem működik magától, de érdemes vele foglalkozni

Való igaz, hogy a saját weboldal önmagában nem tudja garantálni, hogy özönlenek majd a közvetlen foglalások – ezért neked kell tenned. Megéri azonban az idő- és energiabefektetést, hosszútávon ugyanis egyértelműen megtérül, hiszen megszűnik a szállásközvetítőktől való függőség, a saját lábadra állhatsz, nincs több jutalékfizetés!

Még nincs weboldalad? Itt az ideje, hogy legyen!

Regisztrálj és tedd lehetővé az egyszerű direkt online foglalást vendégeidnek!

14 nap ingyenes próbaidővel.
  • Villámgyors regisztráció
  • Automatikusan frissülő naptárak
  • Automatikus emailek