Érdeklődj megoldásainkról kollégánktól munkanapokon 9:00 - 15:00 között: +36 30 382 4421

Online fizetés – hogyan működik a foglalási folyamat?

Mik az online fizetési integráció előfeltételei?

Az előző cikkben részletezzük az online fizetési integráció beállításának feltételeit és menetét.

Mit fizet a vendég?

Az online fizetéssel mind az előleget, mind a fennmaradó összeget ki tudja fizetni a vendég.

Előleg fizetése bankkártyával

A vendég a foglalás előlegként megadott összegét fizeti. Ezt a Beállítások > Foglalási feltételek menüpontban lehet megadni. Emellett a fizetési módoknál is meg kell adni Bankkártya opciót ugyanebben a menüben

Visszaigazoláshoz kötött foglalások esetén

A folyamat a következő

  1. A vendég kiválasztja, hogy online szeretne fizetni bankkártyával
  2. A vendég leadja a foglalási kérését a szobafoglalási rendszeren
  3. Átirányítjuk a vendéget a fizetési oldalra, ahol ki tudja fizetni az összeget
    1. ekkor még csak zároljuk az előleg összegét a kártyáján
  4. Beérkezik a foglalási kérés a szállásadóhoz
    1. e-mailben, vagy az Appartman admin felületén láthatod
    2. a vendég is megkapja az Appartmantól a foglalási kérés beérkezéséről szóló értesítő e-mailt
    3. Ilyenkor erősen ajánlott átnézni és lezárni a többi naptáradat
  5. Ha a szállásadó visszaigazolja a foglalást, levonásra kerül az előleg összege a vendég kártyájáról
    1. a vendég kap egy nyugtát automatikus e-mailben, viszont ehhez el kell végezned egy beállítást
    2. a vendég az Appartmantól is megkapja a szokásos, foglalás visszaigazolásáról szóló értesítő e-mailt
  6. Ha a szállásadó elutasítja a foglalást, akkor feloldásra kerül a zárolt összeg és a vendég kártyáján marad
  7. A Stripe 3 napon belül utalja az összeget a szállásadónak

Azonnali foglalások esetén

  1. A vendég kiválasztja, hogy online szeretne fizetni bankkártyával
  2. A vendég leadja a foglalását a szobafoglalási rendszeren
  3. Átirányítjuk a vendéget a fizetési oldalra, ahol ki tudja fizetni az összeget
    1. levonásra kerül az előleg összege a vendég kártyájáról
  4. Beérkezik a foglalás a szállásadóhoz
    1. e-mailben, vagy az Appartman admin felületén láthatod
    2. a vendég is megkapja az Appartmantól a foglalásról szóló értesítő e-mailt
  5. A Stripe 3 napon belül utalja az összeget a szállásadónak

Fennmaradó összeg fizetése bankkártyával

Ezt kevésbé kötött folyamaton keresztül lehet megtenni, és szükséges pár előkészület. Az automatikus e-mailjeink tartalmazzák a fennmaradó összeget, amit ki kell még a vendégnek fizetnie.

  1. Hozz létre egy fizetési linket a Stripe admin felületén
  • lépj be a Stripe adminba (az Appartmanon a Beállítások > Online fizetési integráció menüpontból könnyedén megteheted a Fizetési integráció kezelése gombbal)
  • keress rá arra, hogy Payment links a fenti keresőben
  • hozz létre egy olyan fizetési linket, ahol a vendég választja ki, hogy mennyit fizet (Customers choose what to pay)
  1. Másold be a linket az automatikus e-mailekbe
  • írd mellé, hogy itt tudja kifizetni a fennmaradó összeget, ha még nem fizette ki

A fennmaradó összeg bankkártyás fizetéséről részletesebb tájékoztatót itt talász.

Hol látom, hogy sikeres volt-e a fizetés?

Az Appartman felületén

A foglalás részletes nézetében az előlegnél látod, hogy Online fizetve.

A Stripe-on

A Stripe admin felületén láthatók a fizetések és azok állapotai. Az admin felület az adott foglalás részletes nézetéből, vagy a Beállítások > Online fizetési integráció oldalról érhető el az Appartmanból. A Stripe-on beérkezett fizetéseket a jobb oldalon található Payments menüpontban láthatod.

Mikor érkezik be hozzám a pénz?

Bankszámlára érkező utalások állapota

A Stripe által indított utalásokat a Stripe admin felületén található Balances menüpontban láthatod.

Mi történik, ha meghiúsul a fizetés?

Általában a vendégnek ilyenkor van lehetősége újra próbálkozni. A Payments menüpontban látod majd, ha végül sikerrel járt.

Foglalások kezelése meghiúsult fizetés esetén

A dátumot lefoglalja ilyenkor a rendszer, egyrészt azért, nehogy a fizetés közben valaki más befoglaljon, másrészt pedig azért, mert feltételezzük, hogy jóhiszemű a fizetés elmaradása (napi limit, pont nincs annyi pénz a kártyán, internetkapcsolati problémák). Az Appartman felületén látod majd a foglalást és azt is, hogy az állapot "Meghiúsult online fizetés" lesz.

Ilyenkor azt szoktuk ajánlani, hogy vedd fel a kapcsolatot a vendéggel, és ha nem sikerül, vagy nem akar fizetni, akkor pedig töröld a foglalást.

Mi történik lemondás esetén?

Lemondás esetén egyszerűen visszautalhatod az előleg összegét a vendégnek, majd törölheted a foglalást. A Stripe admin felületéről tudod ezt megtenni, amit a Beállítások > Online fizetési integráció menüpontból érsz el.


Következő lépés ➜

Megnézzük, hogy lehet automatizálni az előleg után fennmaradó összeg kifizetését


← Vissza a Súgó cikkekhez

Maradt még kérdésed?