Az előző cikkben részletezzük az online fizetési integráció beállításának feltételeit és menetét.
Az online fizetéssel mind az előleget, mind a fennmaradó összeget ki tudja fizetni a vendég.
A vendég a foglalás előlegként megadott összegét fizeti. Ezt a Beállítások > Foglalási feltételek
menüpontban lehet megadni.
Emellett a fizetési módoknál is meg kell adni Bankkártya
opciót ugyanebben a menüben
A folyamat a következő
Ezt kevésbé kötött folyamaton keresztül lehet megtenni, és szükséges pár előkészület. Az automatikus e-mailjeink tartalmazzák a fennmaradó összeget, amit ki kell még a vendégnek fizetnie.
Beállítások > Online fizetési integráció
menüpontból könnyedén megteheted a Fizetési integráció kezelése
gombbal)Payment links
a fenti keresőbenCustomers choose what to pay
)A fennmaradó összeg bankkártyás fizetéséről részletesebb tájékoztatót itt talász.
A foglalás részletes nézetében az előlegnél látod, hogy Online fizetve.
A Stripe admin felületén láthatók a fizetések és azok állapotai.
Az admin felület az adott foglalás részletes nézetéből, vagy a
Beállítások > Online fizetési integráció
oldalról érhető el az Appartmanból.
A Stripe-on beérkezett fizetéseket a jobb oldalon található Payments
menüpontban láthatod.
A Stripe által indított utalásokat a Stripe admin felületén található
Balances
menüpontban láthatod.
Általában a vendégnek ilyenkor van lehetősége újra próbálkozni. A Payments
menüpontban látod majd,
ha végül sikerrel járt.
A dátumot lefoglalja ilyenkor a rendszer, egyrészt azért, nehogy a fizetés közben valaki más befoglaljon, másrészt pedig azért, mert feltételezzük, hogy jóhiszemű a fizetés elmaradása (napi limit, pont nincs annyi pénz a kártyán, internetkapcsolati problémák). Az Appartman felületén látod majd a foglalást és azt is, hogy az állapot "Meghiúsult online fizetés" lesz.
Ilyenkor azt szoktuk ajánlani, hogy vedd fel a kapcsolatot a vendéggel, és ha nem sikerül, vagy nem akar fizetni, akkor pedig töröld a foglalást.
Lemondás esetén egyszerűen visszautalhatod az előleg összegét a vendégnek, majd törölheted a foglalást.
A Stripe admin felületéről tudod ezt megtenni, amit a Beállítások > Online fizetési integráció
menüpontból érsz el.
Megnézzük, hogy lehet automatizálni az előleg után fennmaradó összeg kifizetését