Tekintsd meg szakmai cikkeinket!
Szallasadok.com

A foglalás folyamata 2 – mi történik a foglalás leadása után?

Az előző cikkben megnéztük, hogy mi történik a foglalás leadásáig a foglalási folyamatban.

Először az e-mailekről

A foglalás leadása után történtek összefonódnak az automatikus e-mailjeinkkel, mert a legtöbb lépéshez kapcsolódik e-mail küldés is. Ezért muszáj egy gyors kitekintőt tennünk az e-mailekre, és utána lentebb megnézni a foglalási folyamat lépéseit.

Az e-mailjeink

  • automatikusan kerülnek kiküldésre
  • elláthatók egy egyedi szövegrésszel
  • tartalmazzák a valós foglalási adatokat
    • foglaló adatai (név, cím, e-mail, telefonszám)
    • szálláshely adatai
    • egyedi szövegrész
    • foglalás adatai (szállásdíj részletező)
    • előleg (összeg, határidő, elfogadott fizetési módok)

E-mailek szerkesztése

Beállítások > Automatikus e-mailek

Itt látod listázva az összes e-mailt. A ceruza ikonnal tudod őket szerkeszteni. Amit a megjelenő szövegmezőbebe beírsz, az belekerül minden kiküldött e-mailbe. Az Előnézet gombbal tudod megtekinteni, hogy hogy néz majd ki az e-mail. Az előnézetben megjelenő adatok csak minta adatok, ezek valós foglalási adatokkal lesznek helyettesítve.

Foglalási kérések, vagy azonnali foglalások fogadása

Foglalási kérések fogadása esetén vissza kell igazolnod a foglalást, és csak azután lesz végleges a foglalás Azonnali foglalások esetén pedig nem kell visszaigazolnod, rögtön éles foglalás lesz, amit a vendég lead.

1. A foglalás leadásának pillanata

A szállásadó

  • kap egy e-mailt, hogy van egy visszaigazolandó foglalása
  • admin felületén megjelenik egy új, visszaigazolandó foglalás

A vendég

  • automatikusan megkapja a Foglalási kérés függőben tárgyú e-mailt, hogy a foglalási kérést megkapta a szállásadó
    • ennek megfelelően a Foglalási kérés függőben e-mailbe érdemes beleírni, hogy nálad mi kell a foglalás véglegesítéséhez (pl.: előleg kiegyenlítése, utalási információk)

A rendszer

  • zárolja a foglalás éjszakáit
  • az iCal naptár szinkron elküldi zárolt éjszakákat a szállásközvetítőknek (Szallas.hu, Booking.com, Airbnb)

2. Ha a szállásadó visszaigazolja a foglalást

A következő lépés az, hogy eldöntsd, hogy visszaigazolod, vagy elutasítod a foglalást. Ezt bármikor megteheted az admin felületen a foglalásban található Foglalás visszaigazolása gombbal

A vendég

  • automatikusan megkapja Foglalási kérését visszaigazoltuk tárgyú e-mailt, hogy a visszaigazolta a szállásadó a foglalását

A rendszer

  • a foglalás frissül visszaigazolt állapotúra

2b. Ha a szállásadó elutasítja a foglalást

A szállásadó bármikor elutasíthatja a foglalást az admin felületen a foglalásban található Foglalási kérés elutasítása gombbal.

A vendég

  • automatikusan megkapja Foglalási kérését visszautasítottuk tárgyú e-mailt, hogy a visszaigazolta a szállásadó a foglalását

A rendszer

  • a foglalás frissül törölt állapotúra és felszabadítja a dátumokat a naptárban

2c. Ha a szállásadó visszaigazolás után törli a foglalást

A szállásadó bármikor törölheti a foglalást az admin felületen a foglalásban található Foglalás törlése gombbal.

A vendég

  • automatikusan megkapja a Foglalását töröltük e-mailt

A rendszer

  • felszabadítja a dátumokat a rendszerben
  • a foglalást szükség esetén megtalálod a Foglalások listában Törölt állapotban

3. 3 nappal a foglalás előtt (opcionális)

Ez a lépés csak akkor történik meg, hogy be van kapcsolva az Érkezés előtti tudnivalók e-mail, ami 72 órával az érkezés előtt kerül kiküldésre

A vendég

  • automatikusa megkapja az Érkezés előtti tudnivalók e-mailt

4. 24 órával az érkezés előtt

A vendég

  • automatikusan megkapja a Check-in információk e-mailt

A szállásadó

  • automatikusan megkapja az Emlékeztető a holnap érkező vendégekről e-mailt

5. 24 órával a távozás előtt (opcionális)

A vendég

  • automatikusan megkapja a Távozás előtti tudnivalók e-mailt

6. 48 órával a távozás után (opcionális)

A vendég

  • automatikusan megkapja az Értékelésgyűjtő e-mailt
    • ebbe az e-mailbe érdemes beleraknod a közösségi média elérhetőségeidet, és a Google profilodat, hogy minél több értékesést tudj gyűjteni.

Következő lépés ➜

Megmutatjuk, hogy hol tudod kezelni a beérkezett foglalásokat.


← Vissza a Súgó cikkekhez